Webinar 18.09.23 - "Tourettes syndrom og utfordrende atferd"

Heldagswebinar mandag 18.09.23 (kl. 09:00 - 15:00) om Tourettes syndrom og utfordrende atferd.

Utfordrende atferd opptrer i flere former og kan ha bakenforliggende og utløsende årsaker. Å forstå disse er viktig både for å forebygge og håndtere atferden som utfordrer.

Foredragsholdere:
Sykepleier Liv Irene Nøstvik (Norsk Tourette Forening) - atferd som utfordrer ved Tourettes syndrom
Pedagog Edvin Mathias Eriksen - utfordrende atferd som konsekvens av mangel på inkludering og tilpasning
Psykologspesialist Didrik Hægeland (Lovisenberg Diakonale sykehus) - tenåringshjernen
Førsteamanusensis Bernhard Weidle (NTNU) - når er medikamentell behandling aktuelt?
Dosent Ole Greger Lillevik (RVTS Nord/ Universitetssykehuset Nord-Norge) - relasjonenes betydning ved håndtering og forebygging

Påmeldingsfrist: 17. september 2023
Det blir ikke anledning til å melde seg på etter fristen. NTF har ikke kapasitet til å ta i mot henvendelser om webinaret på webinardagen.

Deltakeravgift:
Medlemmer kr. 400,-
Ikke-medlemmer kr. 800,- (early bird fram til 1. august) - deretter kr. 1000,-
Grupperabatt: Ved bestilling av 6 eller flere billetter for ikke-medlemmer, er det 15% rabatt på totalbeløpet. Medlemmer betaler kr. 400,- uansett antall billetter.
(Påmeldingen er bindende. Innbetalt kursavgift refunderes ikke).

Betaling:
Betaling med kort eller Vipps. For organisasjoner/bedrifter tilbys også faktura.

Webinaret er tilgjengelig i opptak i etterkant.

Kontaktinfo:
Yngve Søderholm-Nodland
Rådgiver, Norsk Tourette Forening
Mob: 46 70 20 76 / e-post: sys@touretteforeningen.no

Link til påmelding: https://app.checkin.no/event/58840/fagdag-om-utfordrende-atferd

Invitasjon/ program for mer info - se nedenfor:

/share/mime/48/pdf.png Invitasjon / program webinar 18.09.23 "Tourettes syndrom og utfordrende atferd"
(invitasjon-og-program-fagdag-7-juni-2023-ferdig-kopi.pdf, 373kB)